Super efekty z super żywnością- nasiona chia w diecie

Nasiona szałwi hiszpańskiej- hit ostatnich lat. Czy rzeczywiście odchudzają i usprawniają pracę całego organizmu? Kto powinien ich unikać? Jaki mają wpływ na zdrowie? O tym poniżej.

Co zawierają nasiona chia?

Roślinny zamiennik jaj- bo tak się o nich mówi- jest źródłem wielu składników odżywczych. Zawierają duże ilości magnezu, żelaza, cynku, wapnia, potasu i sodu oraz witaminy B1 i E. Istotnym składnikiem są kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które uważane są za jedne z cenniejszych dla funkcji poznawczych organizmu. Nasiona zawierają błonnik usprawniający działanie układu pokarmowego oraz białko, które jest alternatywą dla odzwierzęcych form żywności białkowej- cenią sobie to szczególnie osoby aktywnie fizycznie.

Zdrowie ponad wszystko

Nie ma wątpliwości co do pozytywnego wpływu diety z dodatkiem nasion chia na organizm (dowiedz się więcej). Usprawniają one działanie układu krwionośnego, obniżając ciśnienie krwi, zapobiegają rozwojowi cukrzycy typu 2 oraz wspierają procesy przeciwstarzeniowe, dzięki czemu skóra zachowuje elastyczność. Mówi się, że szałwia hiszpańska pomaga w odchudzaniu. Jest w tym trochę prawdy, bowiem wysoka zawartość błonnika daje uczucie sytości, dzięki czemu ogranicza się podjadanie w ciągu dnia. Ograniczać powinny je osoby z wrażliwością jelit- zbyt duże spożycie może zaostrzyć niepożądane objawy.

Super żywność? Nasiona chia zdecydowanie należą to ich czołówki. Warto mieć je pod ręką i cieszyć się zdrowiem.